WEKO3
-
RootNode
アイテム
〈論文〉GISによる札幌市におけるコンビニエンスストアの空間的自己相関分析
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20515
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/205150429c094-9f4f-4cba-ae06-03aa47add047
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-02-06 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉GISによる札幌市におけるコンビニエンスストアの空間的自己相関分析 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈Article〉Spatial Autocorrelation Analysis of Convenience Stores in Sapporo using GIS | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
角野, 浩
× 角野, 浩
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | GIS (Geographic Information System), 空間的自己相関分析(Global Moran’s I), ホットスポット分析(Getis-Ord Gi*), コンビニエンスストア, 札幌市 GIS (Geographic Information System), Spatial Autocorrelation (Global Moran’s I), Hot Spot Analysis (Getis-Ord Gi*), convenience stores, Sapporo |
|||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Sumino, Ko | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
近畿大学経済学部; 教授 | ||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
Kindai University | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学経済学会 | |||||||||
書誌情報 |
生駒経済論叢 en : Ikoma Journal of Economics 巻 17, 号 2, p. 37-62, 発行日 2019-11-30 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 24333085 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [要旨]本研究では,札幌市におけるコンビニエンスストアの立地条件について,GIS を用いて空間的自己相関分析を行う。Global Moran’s I は,地域内のコンビニ店舗数と人口との空間的自己相関の有無を示すことができ,そして Getis-Ord Gi*は,ホットスポットあるいはコールドスポットを特定することができる。したがって,これらの相関関係からコンビニ各社の出店立地の特徴を明らかにする。 [Abstract] In this research, Spatial Autocorrelation analysis is performed using GIS for the location of convenience stores in Sapporo. GIS enables the presence or absence of spatial autocorrelation between the number of convenience stores in an area and the population, and identifies Hot Spots or Cold Spots, employing both Spatial Autocorrelation (Global Moran’s I) and Hot Spot Analysis (Getis-Ord Gi*). Therefore, the characteristics of the opening locations of convenience stores are clarified from these correlations. |
|||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |