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理工系のバックグラウンドを持つ教員から見た英語科目「Academic English for the Second Year」のカリキュラムと同科目が将来の研究者としての学生に与えると期待される効果
https://doi.org/10.18952/00010269
https://doi.org/10.18952/000102693dfee20c-8f1e-42a5-a23d-d34a4699f242
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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350106 (1.0 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2023-03-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 理工系のバックグラウンドを持つ教員から見た英語科目「Academic English for the Second Year」のカリキュラムと同科目が将来の研究者としての学生に与えると期待される効果 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アカデミック英語 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | IMRaD形式 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 研究論文 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アカデミックプレゼンテーション | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Academic English | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | IMRaD format | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Research papers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Academic presentation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18952/00010269 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
高坂, 洋史
× 高坂, 洋史× 大石, 由紀子 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 電気通信大学の総合文化科目・言語文化科目の一つである「Academic English for the Second Year I/II (AE2YI/II)」は、2022年度にシラバスの抜本的改訂を行なった。新しいシラバスでは、IMRaD形式に沿った標準的な英文論文執筆、及び英語によるプレゼンテーションを中心的な主題とし、そのスキルの向上を同科目の達成目標とした。2年次の学生は、自ら考案・実施した研究内容を素材として、これらの研究発表を英語で行なう。前学期においてIMRaD形式のうち、MethodsセクションとResultsセクションを、後学期において残りのIntroductionセクションとDiscussionセクションの構成を学び、その発表演習を行なう。本稿では、Academic English for the Second Year Iの授業ケース報告を行なう。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In 2022, the syllabus for Academic English for the Second Year I/II (AE2YI/II) was revised drastically. The new syllabus states that in AE2YI/II, students will write academic papers in English and present their research based on the IMRaD style, which is widely used in academic fields. The goal of AE2YI/II is set to improve students’ ability to present their research project. Second-year students are expected to write an academic paper and give a presentation about research projects that they themselves devise and conduct. The spring semester focuses on the Methods and Results sections in the IMRaD style. In the fall semester, students learn about the Introduction and Discussion sections. In this paper, we report class case studies in Academic English for the Second Year I. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 電気通信大学紀要 巻 35, 号 1, p. 51-57, 発行日 2023-02-01 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 電気通信大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 09150935 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |