WEKO3
-
RootNode
アイテム
イギリスにおける学校と支援組織との連携による慢性疾患や障害のある子どものきょうだい支援の実際
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1755
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1755809749d0-5a0c-44ea-b19e-54b1573e4f95
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-04-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | イギリスにおける学校と支援組織との連携による慢性疾患や障害のある子どものきょうだい支援の実際 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Supporting siblings of children with chronic illness and disabilities collaborate with Schools and Support group in the United Kingdom | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | きょうだい児 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ヤングケアラー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 慢性疾患 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 障害 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学校 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | イギリス | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Young Siblings | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Young Carers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Chronic Illness | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Disability | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | School | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | United Kingdom | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
滝島, 真優
× 滝島, 真優× TAKISHIMA, Mayu |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | It has been pointed out that siblings of children with chronic illness or disability have an impact on their school life as a result of the influence of said siblings. However, the current situation is that in Japanese schools, emergency intervention is carried out when problems such as physical and mental issues and refusal to attend school become complicated. Therefore, we conducted a survey in the United Kingdom, which is pioneering support for siblings in collaboration with schools, and examined the development of support for siblings in Japanese schools. In the United Kingdom, from the perspective of protecting the rights of children, assessments based on the law and individualized support were practiced in consideration of the position and feelings of siblings. In addition, the functions and roles of schools and support organizations, and the effects of supporting siblings were clearly shown to schools and faculty members. In order to connect to the information and support needed by siblings, future issues that are necessary to consider are the enlightenment of school staff, provision of information, construction of a support system in the community, and consideration of the feelings of siblings and their families. | |||||
書誌情報 |
目白大学総合科学研究 en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences 号 17, p. 69-79, 発行日 2021-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 目白大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-709X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 目白大学 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |