WEKO3
アイテム
知的障害のある生徒の学習活動への主体的な参加を促す : ティーム・ティーチングの現状と課題<教育科学>
https://doi.org/10.24561/00017840
https://doi.org/10.24561/00017840be17b2b6-c98f-4072-bd19-5b4585176f57
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-10-10 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 知的障害のある生徒の学習活動への主体的な参加を促す : ティーム・ティーチングの現状と課題<教育科学> | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 知的障害 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 主体性 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | ティーム・ティーチング | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | students with intellectual disabilities | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | team-teaching | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | autonomous learning | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.24561/00017840 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
タイトル(別言語) | ||||||||||||||
その他のタイトル | Team Teaching and Autonomous Learning in : Students with Intellectual Disabilities | |||||||||||||
著者 |
鈴木, 隆生
× 鈴木, 隆生
× 葉石, 光一
|
|||||||||||||
著者 ローマ字 | ||||||||||||||
値 | SUZUKI, Ryusei | |||||||||||||
著者 ローマ字 | ||||||||||||||
値 | HAISHI, Koichi | |||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
値 | 埼玉大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
値 | 埼玉大学教育学部特別支援教育講座 | |||||||||||||
著者 所属(別言語) | ||||||||||||||
値 | Graduate School of Education, Saitama University | |||||||||||||
著者 所属(別言語) | ||||||||||||||
値 | Faculty of Education, Saitama University | |||||||||||||
書誌情報 |
埼玉大学紀要. 教育学部 en : Journal of Saitama University. Faculty of Education 巻 66, 号 2, p. 305-318, 発行日 2017 |
|||||||||||||
年月次 | ||||||||||||||
値 | 2017 | |||||||||||||
出版者名 | ||||||||||||||
出版者 | 埼玉大学教育学部 | |||||||||||||
出版者名(別言語) | ||||||||||||||
出版者 | Faculty of Education, Saitama University | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 18815146 | |||||||||||||
概要 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | The purpose of the current study was to discuss the methodological issues of team teaching to boost autonomous learning among students with intellectual disabilities. We observed classroom practices in a special school and then divided team teachings as to function into 7 types based on Ibaraki Teacher Training Center (2000). From the viewpoint of the self-determination theory, the interactions between teachers and students were analyzed. It was ascertained that 3 basic psychological needs of self-determined theory (competence, relatedness and autonomy) were satisfied in the classroom practices regardless of the type of team teaching. Suggestions for future research include the need to study how 3 basic psychological needs were connected with each other and how students’ motivation varies in the activity of peer groups. | |||||||||||||
版 | ||||||||||||||
値 | [出版社版] | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | text | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||
作成日 | ||||||||||||||
日付 | 2017-10-10 | |||||||||||||
日付タイプ | Created | |||||||||||||
アイテムID | ||||||||||||||
値 | KY-AA12318206-6602-23 |