WEKO3
-
RootNode
アイテム
小学校における給食指導方法の特徴 : 教員への聞き取り調査から<教育科学>
https://doi.org/10.24561/00019066
https://doi.org/10.24561/000190662071904d-c3c1-402d-8063-431bc9c8559a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-10-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小学校における給食指導方法の特徴 : 教員への聞き取り調査から<教育科学> | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 給食指導 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学校給食 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小学校 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会性育成 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自主性育成 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 子ども理解 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | school lunch instruction | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | school lunch | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | elementary school | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | development of children’s self-motivation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | understanding of children | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24561/00019066 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
タイトル(別言語) | ||||||
その他のタイトル | Characteristics of Japanese School Lunch instruction : Through Interviews with Teachers | |||||
著者 |
和井田, 結佳子
× 和井田, 結佳子× 河村, 美穂 |
|||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | WAIDA, Yukako | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | KAWAMURA, Miho | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 東京学芸大学大学院学校教育学研究科 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 埼玉大学教育学部生活創造講座(家庭科分野) | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
値 | The United Graduate School of Education, Tokyo Gakugei University | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
値 | Faculty of Education, Saitama University | |||||
書誌情報 |
埼玉大学紀要. 教育学部 en : Journal of Saitama University. Faculty of Education 巻 69, 号 2, p. 171-179, 発行日 2020 |
|||||
年月次 | ||||||
値 | 2020 | |||||
出版者名 | ||||||
出版者 | 埼玉大学教育学部 | |||||
出版者名(別言語) | ||||||
出版者 | Faculty of Education, Saitama University | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18815146 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Japanese school lunch is considered a part of the school curriculum. Most elementary school teachers provide instructions regarding school lunches. Teacher training curriculums in Japan, however, don’t offer methods to teach school lunch; new teachers must deal with lunch time by themselves. This study conducted both observation of school lunches and interviews with five teachers in elementary school to discover instructions methods used during school lunch and teachers’ thoughts about school lunch. The key contents of school lunch instruction methods were “lunch time rule setting” and “instruction languages.” The teachers’ goals included helping the children to think and move independently, and their methods were designed to further this goal. At the same time, teachers made efforts to understand their students and tried to give instruction based on the personality of each child. | |||||
版 | ||||||
値 | [出版社版] | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2020-10-14 | |||||
日付タイプ | Created | |||||
アイテムID | ||||||
値 | KY-AA12318206-6902-11 |