WEKO3
-
RootNode
アイテム
保育士による「保護者支援」実践のプロセス : 「子どもへのかかわり」の支援に焦点を当てて<教育科学>
https://doi.org/10.24561/00019076
https://doi.org/10.24561/00019076096b6241-5be3-4609-847a-dda83194bd1b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-10-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 保育士による「保護者支援」実践のプロセス : 「子どもへのかかわり」の支援に焦点を当てて<教育科学> | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育士 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保護者支援 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | プロセス | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | nursery teacher | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | practice of parent support | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | process | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24561/00019076 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
タイトル(別言語) | ||||||
その他のタイトル | The Process in Practice of Parent Support by Nursery Teachers : Focus on Mother's Involvement | |||||
著者 |
寺薗, さおり
× 寺薗, さおり× 吉川, はる奈× 上岡, 紀美 |
|||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | TERAZONO, Saori | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | YOSHIKAWA, Haruna | |||||
著者 ローマ字 | ||||||
値 | UEOKA, Kimi | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 埼玉大学教育学部乳幼児教育講座 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 埼玉大学教育学部生活創造講座家庭科分野 | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 兵庫教育大学連合学校教育学研究科 | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
値 | Faculty of Education, Saitama University | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
値 | Faculty of Education, Saitama University | |||||
著者 所属(別言語) | ||||||
値 | Joint Graduate School in Science of School Education, Hyogo University of Teacher Education | |||||
書誌情報 |
埼玉大学紀要. 教育学部 en : Journal of Saitama University. Faculty of Education 巻 69, 号 2, p. 311-322, 発行日 2020 |
|||||
年月次 | ||||||
値 | 2020 | |||||
出版者名 | ||||||
出版者 | 埼玉大学教育学部 | |||||
出版者名(別言語) | ||||||
出版者 | Faculty of Education, Saitama University | |||||
収録物識別子 | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18815146 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to clarify the process in practice of parent support by nursery teachers. Authors analyzed description by the seven nursery teachers using SCAT(Steps for Coding and Theorization). The analysis revealed that they felt difficulty in parent support; this result was similar to those reports in previous studies. On the other hand, we confirmed that satisfying the needs of parent-child by nursery teachers promote the sense of fulfillment of nursery teachers and their development as supporters. We also confirmed that the ability of nursery teacher, such as assessment skills and reflection, affected their practice to satisfy the needs of parent-child. | |||||
版 | ||||||
値 | [出版社版] | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2020-10-14 | |||||
日付タイプ | Created | |||||
アイテムID | ||||||
値 | KY-AA12318206-6902-21 |
Share
Cite as
寺薗, さおり, 吉川, はる奈, 上岡, 紀美, 2020, 保育士による「保護者支援」実践のプロセス : 「子どもへのかかわり」の支援に焦点を当てて<教育科学>: 埼玉大学教育学部, 311–322 p.
Loading...