WEKO3
-
RootNode
アイテム
造形・美術教育における自由の捉え方に関する考察 : 教育技術の法則化における教材を手掛かりにして<教育科学>
https://doi.org/10.24561/00019399
https://doi.org/10.24561/000193991b01b80b-41ce-49b8-acaf-6eee906a39d2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-10-25 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 造形・美術教育における自由の捉え方に関する考察 : 教育技術の法則化における教材を手掛かりにして<教育科学> | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 美術 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 自由 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 規範 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 共生 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 想像力 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | art | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | freedom | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | norm | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | symbiosis | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | imagination | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24561/00019399 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
タイトル(別言語) | ||||||||||
その他のタイトル | A Study on the How to Seize of Freedom in Art and Craft Education : Using the Materials in “the Teacher’s Organization of Skill Sharing” as a Guide | |||||||||
著者 |
内田, 裕子
× 内田, 裕子
|
|||||||||
著者 ローマ字 | ||||||||||
値 | UCHIDA, Yûko | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 埼玉大学教育学部芸術専修美術分野 | |||||||||
著者 所属(別言語) | ||||||||||
値 | Faculty of Education, Saitama University | |||||||||
書誌情報 |
埼玉大学紀要. 教育学部 en : Journal of Saitama University. Faculty of Education 巻 70, 号 2, p. 191-205, 発行日 2021 |
|||||||||
年月次 | ||||||||||
値 | 2021 | |||||||||
出版者名 | ||||||||||
出版者 | 埼玉大学教育学部 | |||||||||
出版者名(別言語) | ||||||||||
出版者 | Faculty of Education, Saitama University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 18815146 | |||||||||
概要 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | The threat of COVID-19, which swept the world in 2020, caused people to become extremely aware of their relationships with others and also with their societies, revealing various ways of thinking about individual freedom and norms. Behind this background, we considered that the idea of freedom and norms fluctuates due to the permeation of neoliberalism in people’s lives in recent years. Actually, in school education, the teachers teach norms through subjects such as moral education and other situations, and freedom through Art and Craft. But many are confused when instructing freedom through Art and Craft. Therefore, in order to think about the way of thinking about freedom through the teaching of Art and Craft education, we first show the way of thinking about freedom behind the birth of the teaching material of regularization for norms, and then the freedom that teachers need to understand. Finally, we will examine the regularization for teaching materials in the light of the concept of freedom. The results show that there is a possibility and a necessity in Art and Craft education to cultivate the ability about freedom as zest for life in the future as well as creativity. | |||||||||
その他の言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
版 | ||||||||||
値 | [出版社版] | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | text | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
作成日 | ||||||||||
日付 | 2021-10-25 | |||||||||
日付タイプ | Created | |||||||||
アイテムID | ||||||||||
値 | KY-AA12318206-7002-13 |