WEKO3
-
RootNode
アイテム
小学校児童による有理数の乗法における乗数効果の分析
https://doi.org/10.24727/00027661
https://doi.org/10.24727/00027661a4738aeb-7415-49cd-bc1a-8ad20193a93f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-09-03 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 小学校児童による有理数の乗法における乗数効果の分析 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | An Analysis of the Multiplier Effect in the Multiplication of Rational Numbers | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 有理数 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 純小数 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 乗数効果 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 区画化 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24727/00027661 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
小原, 豊
× 小原, 豊
× OHARA, Yutaka
|
|||||||||||
所属 | ||||||||||||
値 | 鳴門教育大学教員教育国際協力センター | |||||||||||
所属(英) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
値 | International Cooperation Center for the Teacher Education and Training, Naruto University of Education | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to identify the multiplier effect in elementary school students from 4th to 6th grades who had already learned multiplication, and to investigate how to overcome it. For this purpose, we set the two viewpoints of i) the consciousness about the size relation of multiplier, multiplier, and product, and ii) the relation with results of ×0 and ×1, and a questionnaire investigation for students is carried out in order to inquire the feature and tendency of their understanding. According to the questionnaire for 638 students in four elementary schools, it checked that multiplier effect was especially seen in the 4th and 5th grade students. Moreover, in order to explore the cause, the consciousness of students who show the multiplier effect was followed up by using the selection problem and case method. These results showed that (1) the students who show multiplier effect especially tends to take notice of the size relation between multiplier and multiplier. (2) leanings of ×0 and ×1 could not prevent the belief "becoming large whenever it multiply", and these suggested that the consistent consideration of supports in teaching of integer, rational numbers, proportion and ratio was required. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 22, p. 206-215, 発行日 2007-03-05 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者(別表記) | ||||||||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
出版物サブタイトル | ||||||||||||
値 | 教育科学編 | |||||||||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||||||||
値 | Educational Sciences | |||||||||||
本文の有無 | ||||||||||||
値 | 本文あり |