WEKO3
-
RootNode
アイテム
知的障害教育の変遷過程にみられる特殊学級の存在意義 : 教育行政施策と実践との比較検討をとおして
https://doi.org/10.24727/00027696
https://doi.org/10.24727/00027696cceca837-31bd-4661-b71e-fbcda8f360e4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-09-03 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 知的障害教育の変遷過程にみられる特殊学級の存在意義 : 教育行政施策と実践との比較検討をとおして | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Meaning of the Special Class by the Historical Study of Mental Retardation Education : From Comparison with an Educational Administration Measure and Practice | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 知的障害特殊学級 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 歴史 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 教育行政施策 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 実践 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 運動 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Mental Retardation Special Class | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | History | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Educational Administration Measure | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Practice | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Movement | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24727/00027696 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
八幡, ゆかり
× 八幡, ゆかり
× YAWATA, Yukari
|
|||||||||||
所属 | ||||||||||||
値 | 鳴門教育大学特別支援教育講座 | |||||||||||
所属(英) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
値 | Naruto University of Education | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | The meaning of the mental retardation special class is asked with the shift to the special support education from special education.Then, it set for the purpose of clarifying meaning of a mental retardation special class, and decided to investigate the history.The result was as follows.That it was common in prewar days and the postwar period suited meaning's of a special class securing the place of entering school.As the reason, it became a problem that mental retardation children have not usually received suitable education in a class.In prewar days, the government set special class installation for the purpose of being useful for a country.Teachers considered special class installation soon prewar days and after the war formental retardation children.Then, parents and the educational persons concerned developed movement which demands special class installation to the government in the1950s.Deterioration of a teacher's quality became a problem about the educational contents with extension of a special class in the1969s.Moreover, integrated education was proposed in order to solve the discrimination and prejudice to the disabled in the1970s.It was thought that meaning was in a special class having a role which abolishes the discrimination and prejudice to the disabled to a school or a community at the same time.The meaning of a special class is in the place which receives suitable education as a place of entering school also in special support education.Therefore, the teachers of the special class concern themselves positively with parents, the school, andthe community. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 23, p. 128-141, 発行日 2008-03-03 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者(別表記) | ||||||||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
出版物サブタイトル | ||||||||||||
値 | 教育科学編 | |||||||||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||||||||
値 | Educational Sciences | |||||||||||
本文の有無 | ||||||||||||
値 | 本文あり |
Share
Cite as
八幡, ゆかり, YAWATA, Yukari, 2008, 知的障害教育の変遷過程にみられる特殊学級の存在意義 : 教育行政施策と実践との比較検討をとおして: 鳴門教育大学, 128–141 p.
Loading...