WEKO3
-
RootNode
アイテム
中学生を対象として等周問題を数学的に考察する学習の可能性と限界 : 「科学・技術者の発掘・養成講座」受講生の学習活動からの分析
https://doi.org/10.24727/00028106
https://doi.org/10.24727/0002810645a8aa16-9a31-45a0-be1a-19e56bb09ade
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-03-22 | |||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | 中学生を対象として等周問題を数学的に考察する学習の可能性と限界 : 「科学・技術者の発掘・養成講座」受講生の学習活動からの分析 | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | The Availability and Limitation on Learning an Isoperimetric Problem for Lower Secondary School Students | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 等周問題 | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 科学・技術者の発掘・養成講座 | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | Isoperimetric Problem | |||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||||||||||||||
ID登録 | 10.24727/00028106 | |||||||||||||||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||||||||||||||
著者 |
金児, 正史
× 金児, 正史
× 成川, 公昭
× 宮口, 智成
× 平野, 康之
× KANEKO, Masafumi
× NARUKAWA, Kimiaki
× MIYAGUCHI, Tomoshige
× HIRANO, Yasuyuki
|
|||||||||||||||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||||||||||||||
値 | 鳴門教育大学基礎・臨床系教育部 | |||||||||||||||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||||||||||||||
値 | 鳴門教育大学自然・生活系教育部 | |||||||||||||||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||||||||||||||
値 | 鳴門教育大学自然・生活系教育部 | |||||||||||||||||||||||||||||
所属 | ||||||||||||||||||||||||||||||
値 | 広島工業大学情報学部 | |||||||||||||||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
値 | Advanced Educational Practitioner, Naruto University of Education | |||||||||||||||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
値 | Natural Science Education (Mathematics), Naruto University of Education | |||||||||||||||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
値 | Natural Science Education (Mathematics), Naruto University of Education | |||||||||||||||||||||||||||||
所属(英) | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
値 | Faculty of Applied Information Science, Hiroshima Institute of Technology | |||||||||||||||||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | We have taken a class on an isoperimetric problem for lower secondary school students who have high motivation to mathematics. In this paper, we have considered the lesson plan on an isoperimetric problem for the students and decided the goal of this class is to prove the theorem as below. 'A polygon which has the biggest area with same constant perimeter is a regular polygon.' After the class on an isoperimetric problem, we have realized the goal of isoperimetric problem for lower secondary school students will be suitable and have recognized strongly the mathematical experiments will be an important impact for this class. | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 鳴門教育大学研究紀要 en : Research bulletin of Naruto University of Education 巻 34, p. 97-108, 発行日 2019-03-11 |
|||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | 鳴門教育大学 | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||||||
出版者(別表記) | ||||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | Naruto University of Education | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 1880-7194 | |||||||||||||||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12124651 | |||||||||||||||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||||||||||||||
出版物サブタイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||
値 | 教育科学編 | |||||||||||||||||||||||||||||
出版物サブタイトル(別表記) | ||||||||||||||||||||||||||||||
値 | Education Sciences | |||||||||||||||||||||||||||||
本文の有無 | ||||||||||||||||||||||||||||||
値 | 本文あり |
Share
Cite as
金児, 正史, 成川, 公昭, 宮口, 智成, 平野, 康之, KANEKO, Masafumi, NARUKAWA, Kimiaki, MIYAGUCHI, Tomoshige, HIRANO, Yasuyuki, n.d., 中学生を対象として等周問題を数学的に考察する学習の可能性と限界 : 「科学・技術者の発掘・養成講座」受講生の学習活動からの分析: 鳴門教育大学, 97–108 p.
Loading...