WEKO3
-
RootNode
アイテム
“Take Me or Leave Me”-演劇教育における自分らしさの探究
https://tsuyama-nit.repo.nii.ac.jp/records/1778
https://tsuyama-nit.repo.nii.ac.jp/records/1778195ae4be-bff4-411d-af46-116195f57027
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-04-16 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | “Take Me or Leave Me”-演劇教育における自分らしさの探究 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | “Take Me or Leave Me”: Seeking a Sense of Oneself in Theatre Education | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Theatre Education | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Rent | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Individuality | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Gender Consciousness | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | HIV | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Sexual Minorities | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
住田, 光子
× 住田, 光子
|
|||||||
著者(別表記) | ||||||||
姓名 | SUMIDA, Mitsuko | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | The purpose of this practical report is to show multiplicity in male students’ perspectives about gender and social consciousness in the new specialized subject of the international communications program, “Communication Studies Ⅰ” which started for the fourth-year students of NIT, Tsuyama College from 2019. In this course, students reconsidered their own perspectives on topics of gender, including feminism, gender bias, LGBT people, and HIV by discussing the rock musical, Rent. In consequence, they came to notice the prejudice of the people of U.S.A. in the late 1980s toward HIV-positive people, and further, to know the significance of embracing multiplicity of perspectives, such as gay or transgender. The students finally noticed a free choice in life among sexual minorities concerned with seeking an answer to what is a sense of ‘genuine’ in oneself. | |||||||
日本十進分類法 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 370 | |||||||
備考 | ||||||||
研究調査報告 | ||||||||
書誌情報 |
津山工業高等専門学校紀要 en : Bulletin of National Institute of Technology, Tsuyama College 巻 61, p. 43-50, 発行日 2020-03-30 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0287-7066 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00149351 | |||||||
出版者 | ||||||||
津山工業高等専門学校 | ||||||||
出版者(別表記) | ||||||||
出版者 | National Institute of Technology, Tsuyama College | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | publisher |
Share
Cite as
住田, 光子, 2020, “Take Me or Leave Me”: Seeking a Sense of Oneself in Theatre Education: National Institute of Technology, Tsuyama College, 43–50 p.
Loading...