WEKO3
-
RootNode
アイテム
ソーシャルディスタンスを意識したグループワーク手法の試案
https://doi.org/10.34360/00012233
https://doi.org/10.34360/0001223357d0abdc-0c4d-4a31-83c5-9013e9940552
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-09-25 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | ソーシャルディスタンスを意識したグループワーク手法の試案 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | Takashi, Majima, Tomofumi, Uetake | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.34360/00012233 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
別言語のタイトル(英) | ||||||||||
タイトル | A proposal for a group work method that considers social distance | |||||||||
作成者 |
間嶋, 崇
× 間嶋, 崇
× 植竹, 朋文
|
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | 新型コロナウイルス感染症の流行拡大によって,大学などの教育機関においてはオンライン講義が一般化し一定の教育効果を上げてきている.しかし一方でディスカッションを伴う演習やグループワークなどの協同学習においては,オンライン環境では十分な効果が得難いことも指摘されており,対面環境での学習の重要性も認識されている.したがって,このような状況においては,オンライン環境での協同学習の実施方法の工夫ももちろん探求する必要があるが,三密を避けた形で対面による協同学習の効果的方法の探求も必要であると考える.そこで本研究では,ソーシャルディスタンスを意識した対面による効果的なグループワーク手法の試案する. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Due to the spread of the new coronavirus epidemic, online lectures have become commonplace in universities and other educational institutions, and have achieved a certain degree of educational effectiveness. However, it has been pointed out that the online environment is not sufficiently effective for cooperative learning such as exercises and group work involving discussion, and the importance of learning in a face-to-face environment has been recognized. Therefore, it is necessary to explore effective methods of face-to-face cooperative learning that avoid the three densities. In this study, we propose an effective face-to-face group work method that considers social distance. | |||||||||
公開者 | ||||||||||
出版者 | 専修大学情報科学研究所 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子 | AN10237207 | |||||||||
書誌情報 |
専修大学情報科学研究所所報 巻 98, p. 1-8, 発行日 2021-07-31 |
|||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | NA |