Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2017-01-13 |
タイトル |
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タイトル |
機体後部上方エンジンマウント幅広胴体の尾部設計と空力性能評価 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Aerodynamic Design and Evaluation for Wide Fuselage Upper Mounted Engine |
著者 |
後藤, 駿
金崎, 雅博
村山, 光宏
伊藤, 靖
山本, 一臣
Goto, Shun
Kanazaki, Masahiro
Murayama, Mitsuhiro
Ito, Yasushi
Yamamoto, Kazuomi
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著者所属 |
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首都大学東京 |
著者所属 |
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首都大学東京 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Tokyo Metropolitan University |
著者所属(英) |
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Tokyo Metropolitan University |
著者所属(英) |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第48回流体力学講演会/第34回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of the 48th Fluid Dynamics Conference / the 34th Aerospace Numerical Simulation Symposium
巻 JAXA-SP-16-007,
p. 189-194,
発行日 2016-12-27
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第48回流体力学講演会/第34回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム (2016年7月6日-8日. 金沢歌劇座), 金沢市, 石川 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
48th Fluid Dynamics Conference /the 34th Aerospace Numerical Simulation Symposium (July 6-8, 2016. The Kanazawa Theatre), Kanazawa, Ishikawa, Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
To develop next generation aircrafts, the remarkable improvement of the economic efficiency such as fuel burn, environmental performance and the comfortability for passengers has been requested. The one of ideas for the next generation aircraft is the one which has a wide fuselage with upper mounted engines. This kind of aircraft has possibility to improve the aerodynamic performance by the optimum inlet flow. In this paper, the aerodynamic performance of the wide fuselage aircraft was investigated with deforming the fuselage geometry and displacing the engine nacelle. The intake/ exhaust flow is also simulated. According to investigation results, the design knowledge which achieved higher lift-to-drag ratio could be found out. In addition, it was also found that the lift was increased by the intake flow. These results suggested that the over-the-fuselage engine concept has possibility to be next generation civil aircraft which could improve the fuel economy and the environmental performance. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA1630031026 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-16-007 |