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CFDによるスクラムジェット飛行実験の事前解析
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/6170
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/6170f51f6260-3b04-4aa8-b124-2abc1db7a7e0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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49212037.pdf (4.1 MB)
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Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | CFDによるスクラムジェット飛行実験の事前解析 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | スクラムジェットエンジン | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 計算流体力学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CFD | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 非構造格子 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 壁面圧力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 壁面温度 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ハイパーミキサ噴射器 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | バックステップ噴射器 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 縦渦 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 超音速混合 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 燃焼効率 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 噴射器 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | scramjet engine | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | computational fluid dynamics | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CFD | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | unstructured grid | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | wall pressure | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | wall temperature | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | hyper mixer injector | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | back step injector | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | streamwise vortex | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | supersonic mixing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | combustion efficiency | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | injector | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Pre-flight analysis of scramjet flight experiment by CFD | |||||
著者 |
小寺, 正敏
× 小寺, 正敏× 須浪, 徹治× 伊藤, 勝宏× Kodera, Masatoshi× Sunami, Tetsuji× Ito, Katsuhiro |
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著者所属 | ||||||
値 | 宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Space Technology and Aeronautics | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Space Technology and Aeronautics | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Space Technology and Aeronautics | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宇宙航空研究開発機構 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | |||||
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2005論文集 en : JAXA Special Publication: Proceedings of Aerospace Numerical Simulation Symposium 2005 巻 JAXA-SP-05-017, p. 221-226, 発行日 2006-02-28 |
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抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In this study, CFD has been applied to the prediction of the characteristics of two scramjet engines that will be tested at Mach 8 in JAXA's flight program for 2005. The engines each has the Hyper Mixer (HM) injector, which generates streamwise vortices to enhance supersonic mixing and combustion, or the Back Step injector (BS), which generates no streamwise vortices. CFD results showed good agreements with data obtained from preflight experiments in the High Enthalpy Shock Tunnel. Comparisons between the CFD results for the two engines showed that the mixing ability of the engine with HM (HM engine) was much better than that of the engine with BS (BS engine), because streamwise vortices promoted the spread of H2 distribution over the combustor flow path for HM engine, though the H2 distribution concentrated near the combustor bottom wall for BS engine. Therefore combustion occurred widely in the supersonic core flow for HM engine, while ignition occurred near the injector within the bottom wall boundary layer and combustion occurred locally along the edge of the H2 distribution for BS engine. The total pressure and heat losses were larger for HM engine than those for BS engine despite the larger amount of heat release. Thus the Thrust Potential (Tp) was superior for HM engine to that for BS engine, though Tp for HM engine decreased and approached to that for BS engine as going downstream of the combustor due to the losses dominating over the increment of heat release. This tendency was more remarkable when the nozzle with a fixed expansion ratio was applied to the engines. The changes of the free stream and wall temperatures proved to be sensitive for only the ignition point for HM engine. The change of the fuel equivalence ratio largely affected the ignition point and the heat release distribution for HM engine, while only the heat release distribution in the downstream of combustor for BS engine. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-113X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11984031 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0049212037 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: JAXA-SP-05-017 |