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ESCT propulsion system integration: Review and progress
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/41420
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/414200607beac-1183-409d-829e-9ce88b54418c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | ESCT propulsion system integration: Review and progress | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | SST | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 超音速輸送機 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 推進系 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 空力設計 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | CFD | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 計算流体力学 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ESCT | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 欧州超音速輸送機 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | SST | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | supersonic transport | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | propulsion system | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | aerodynamic design | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | CFD | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | computational fluid dynamics | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ESCT | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | European Supersonic Civil Transport | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | ESCT推進系の統合:概観と発展 | |||||||||
著者 |
Surply, Thierry
× Surply, Thierry
× Prat, Damien
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著者所属 | ||||||||||
Aerospatiale Matra Airbus Aerodynamics Department | ||||||||||
著者所属 | ||||||||||
Aerospatiale Matra Airbus Aerodynamics Department | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Aerospatiale Matra Airbus Aerodynamics Department | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Aerospatiale Matra Airbus Aerodynamics Department | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料 en : Special Publication of National Aerospace Laboratory 巻 49T, p. 43-52, 発行日 2000-12 |
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 航空宇宙技術研究所 17-19 Jan. 2000 東京 日本 | |||||||||
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | National Aerospace Laboratory 17-19 Jan. 2000 Tokyo Japan | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 欧州の主要3航空機メーカが将来の超音速輸送機ESCT(European Supersonic Civil Transport)の基本形状について合意した。この航空機には高い空力性能が要求されており、そのためには、推進系の空力設計が大変重要である。推進系全体の設計手法として、効率のよいCFD(計算流体力学)が有効であることが分った。そこで、AEROSPATIAL MATRA AIRBUS社が、推進系内外の部品を設計するためのノウハウを開発した。内部部品、すなわち 空気取り入れ口、エンジンとノズルなどは全体として扱われなければならない。しかし、空気取り入れ口の性能は、航空機全体の形状に影響を与える。したがって、内部流れの性能と外部の流れによる抵抗とのかね合いも慎重に取り扱われなければならない。ナセルと推進系を統合した外部設計は、翼下面上の流れの注意深い解析から決定される。全推進系は全航空機抵抗を最小にするように決められるが、その他に局所的な流れやナセル間の強い干渉の問題を考慮する必要がある。CFDはこのような推進系内外の流れの解析を行う上で大変質の高い情報を提供した。 | |||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | The three major aircraft manufacturers in Europe have agreed on a common configuration for the future supersonic transport aircraft, the ESCT (European Supersonic Civil Transport). High aerodynamic performance is required to such aircraft. Particularly the aerodynamic design of the propulsion system is utmost important. An efficient CFD (Computational Fluid Dynamics) is very helpful and powerful in designing the whole propulsion system. Utilizing the CFD, AEROSPATIALE MATRA AIRBUS has developed the know-how of designing both the internal and external parts of the propulsion system. The internal components such as the air intake, the engine and nozzle need to be studied as a whole, but performance of a supersonic air intake has crucial influences on the overall aircraft configuration. Then the trade-off between internal performance and external drag is to be treated carefully in designing process. The external design of the integration of nacelle with propulsion system results from careful analysis of the flow pattern on the lower surface of wing. The complete propulsion system is determined from minimizing the total aircraft drag and local flow conditions and strong interactions among the flows of nacelles are considered. As a result, the CFD provided high-level information for the analysis on the flow both inside and outside of the propulsion system. | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0289-260X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10097345 | |||||||||
資料番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 資料番号: AA0028638004 | |||||||||
レポート番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | レポート番号: NAL SP-49T |