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熱構造系の開発と飛行結果
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/43564
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/435640d2a19ef-ebfe-4ab4-8270-4fb36cfbb38f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 熱構造系の開発と飛行結果 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | DEVELOPMENT OF OREX HEAT-RESISTING STRUCTURES AND ITS FLIGHT DATA | |||||
著者 |
浅田, 正一郎
× 浅田, 正一郎× 秋元, 敏男× 芳仲, 敏成× 戸田, 勧× 小杉, 健一× 鵜飼, 崇志× Asada, Shoichiro× Akimoto, Toshio× Yoshinaka, Toshinari× Toda, Susumu× Kosugi, Ken-ichi× Ugai, Takashi |
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著者所属 | ||||||
値 | 三菱重工業株式会社 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 宇宙開発事業団 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 宇宙開発事業団 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 川崎重工業株式会社 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 富士重工業株式会社 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory(NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料 en : Special Publication of National Aerospace Laboratory SP-24 巻 24, p. 143-156, 発行日 1994-09 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 熱構造系は、それ自体がOREXでの最も重要な実験対象の一つであると同時に、実験機の再突入という非常に厳しい条件下での飛行を完遂ための最も重要なハードウェアでもある。OREXにはHOPEに適用が計画されているカーボン/カーボン(C/C)耐熱構造材やセラミックタイル防熱構造材等の新材料が、試験を兼ねて全面的に使用された。HOPE開発研究の一貫として試作研究中であったこれらの新材料を、突飛行に供するための確認が必要であったが、実験機という性格上、短期間でかつ低コストの開発が要求され、行われた開発試験は必要最小隈の内容に絞られた。そして、実験飛行の成功により、これらの新材料の適用とその設計手法に基本的に問題が無いことが確認された。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The structure system is not only the one of the most important item of the orbital reentry experiment, but also the most critical hardware for OREX to fly under very severe condition during reentry. New materials such as carbon/carbon heat-resisting material and ceramic tile thimble insulation materials which are planned to be used on HOPE, were experimentally applied on OREX. Though these new materials were being studied for HOPE, they had to be qualified to be suitable for OREX's flight. On the other hand, since OREX is an experimental vehicle, development of these new materials was conducted in minimum manner to be completed in a short period of time with lowest cost. By the successful experimental flight, is it confirmed that these heat-resisting material and thermal insulation materials are applicable to reentry vehicle, and that designing technique for these materials is reasonable. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0289-260X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10097345 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: NALSP0024012 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL SP-24 |