Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
実験用ヘリコプタMuPAL-εの開発 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
helicopter; flight test; data acquisition; cockpit display; variable stability |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Development of a Research Helicopter MuPAL-ε |
著者 |
奥野, 善則
又吉, 直樹
照井, 祐之
若色, 薫
穂積, 弘毅
井之口, 浜木
舩引, 浩平
Yoshinori, Okuno
Naoki, Matayoshi
Yushi, Terui
Kaoru, Wakairo
Koki, Hozumi
Hamaki, Inokuchi
Kohei, Funabiki
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所飛行システム研究センター |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所飛行システム研究センター |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所飛行システム研究センター |
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航空宇宙技術研究所飛行システム研究センター |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所飛行システム研究センター |
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航空宇宙技術研究所飛行システム研究センター |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所飛行システム研究センター |
著者所属(英) |
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en |
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Flight Systems Research Center |
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Flight Systems Research Center |
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Flight Systems Research Center |
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Flight Systems Research Center |
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Flight Systems Research Center |
著者所属(英) |
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en |
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Flight Systems Research Center |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory(NAL) |
書誌情報 |
独立行政法人航空宇宙技術研究所資料
en : Technical Memorandum of National Aerospace Laboratory
巻 764,
p. 42,
発行日 2002-01
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
航空宇宙技術研究所では,航空機の航法・誘導・制御技術やヒューマン・ファクタ等に関する研究,ならびに航空機搭載用機器の運用評価等を行うための実験環境として,多目的実証実験機MuPAL (Multi-Purpose Aviation Laboratoryの略)プロジェクトを推進してきた。三菱式MH2000A型ヘリコプタを母機とする実験機はMuPAL-ε(ミューパル・イプシロン)と名付けられ,実験用システムの設計開発や改修工事を終えて2000年3月に完成した。MuPAL-εにはDGPS/INS(ディファレンシャルGPSと慣性航法装置の複合システム)やホバリング状態でも正確に機能する超音波対気速度計などのさまざまなセンサが搭載されており,機体の飛行状態を高精度に計測することができる。また,研究者が表示内容を自由にプログラムできる実験用ディスプレイがコクピットの計器板に装備されているほか,外視界を記録するためのビデオカメラ等も搭載されている。フライ・バイ・ワイヤ化された固定翼実験機のMuPAL-αとは異なり,MuPAL-εの操縦系統は母機の機械式リンケージのままであるが,自動飛行制御装置(AFCS)のソフトウェアを変更することにより,限られた範囲においてではあるが可変安定機能も実現されている。本資料は,これらの実験用システムの機能および仕様の詳細についてまとめたものである。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The National Aerospace Laboratory of Japan has developed a new research helicopter, MuPAL-ε, which is designed to flexibly meet the requirements of flight testing in the fields of helicopter guidance, navigation, and control, especially pilot-vehicle interfaces. MuPAL-ε is based on a Mitsubishi Heavy Industries MH2000A and is equipped with four systems for supporting research experiments:a data acqulsition system that provides extensive flight data; a cockpit display system driven by a high-performance graphics computer that enables researchers to experiment with various types of display; a video recording system that captures external views to allow image processing technology to be applied to helicopter navigation ; and a variable stability system that realizes different dynamic responses to pilot control inputs. Installed sensors include a hybrid DGPS/INS that povides highly accurate navigation data, and an ultrasonic velocimeter that can measure 3-axis airspeeds even in the hover. This paper describes the detailed design of these experiment systems. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1347-460X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00314334 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: NALTM0764000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TM-764 |