Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
球形状エンジン吸入整流装置の研究開発 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Research and Development for Semi-spherical Inflow Control Device |
著者 |
小林, 紘
島崎, 忠雄
森田, 光男
中山, 普
吉田, 晃
佐々木, 誠
関根, 静雄
進藤, 重美
高木, 廣治
KOBAYASHI, Hiroshi
SHIMAZAKI, TADAO
MORITA, Mitsuo
NAKAYAMA, SUSUMU
YOSHIDA, Akira
Makoto, Sasaki
SEKINE, Shizuo
SHINDO, Shigemi
TAKAGI, Hiroharu
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所航空機公害研究グループ |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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ジェットエンジン組合 |
著者所属(英) |
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en |
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Noise and Emission Research Group, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Aeroengine Division, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Aeroengine Division, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Aeroengine Division, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Aeroengine Division, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Aeroengine Division, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Aeroengine Division, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Aeroengine Division, National Aerospace Laboratory(NAL) |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory(NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory TR-833
巻 833,
p. 17,
発行日 1984-09
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
エンジンの地上試験時のファン騒音レベルは,地上試験時において,エンジンに流入するinflow distortionやturbulenceのために,飛行時のエンジン騒音レベルと異なったものとなる。そのため,このinflow distortionを取り除き,研究の容易な地上試験で,飛行時のエンジン騒音特性を明らかにする装置として,球形状エンジン吸入整流装置の研究開発を行った。そして,整流装置設計・製作のための多くの資料を得るとともに,実機ターボファンエンジン用の直径4mの球形状吸入整流装置を試作し,飛行時騒音模擬装置としての機能の確証を得た。この報告では,研究開発の経過と各々の時点での主な結果について述べてある。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Difference of aero-engine fan noise levels between static and flight engine testing is due to inflow distortion and atmospheric turbulence during static engine testing. Therefore, a semi-spherical inflow control device (ICD) was developed in order to simulate flight fan noise in static tests by the reduction of inflow distortion and turbulence. Based on fundamental data acquired for design and construction of an ICD, a 4 m dia.semi-spherical ICD for actual turbo-fan engine was designed and built. Tests confirmed that it was a good flight fan noise simulator. In this report, the process of research and development of the ICD and several important results at each step are described. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0389-4010 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: NALTR0833000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TR-833 |