WEKO3
-
RootNode
アイテム
相互理解促進による多文化共生社会実現に関する実践的研究 : CLD児童と日本人児童の合同授業を通じて
https://doi.org/10.14988/00027473
https://doi.org/10.14988/00027473631e45e2-d383-42f6-a101-8aaa4c590aaa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-08-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 相互理解促進による多文化共生社会実現に関する実践的研究 : CLD児童と日本人児童の合同授業を通じて | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ソウゴ リカイ ソクシン ニヨル タブンカ キョウセイ シャカイ ジツゲン ニカンスル ジッセンテキ ケンキュウ : CLD ジドウ ト ニホンジン ジドウ ノ ゴウドウ ジュギョウ オ ツウジテ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A practical study on the realization of multicultural society by enhancing mutual understanding : through joint class for the culturally and linguistically diverse children and the Japanese children | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.14988/00027473 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
李, 月
× 李, 月 |
|||||
著者所属 | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 同志社大学大学院総合政策科学研究科博士課程(後期課程) | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Doshisha University | |||||
所属機関識別子種別 | ||||||
値 | kakenhi | |||||
所属機関識別子 | ||||||
値 | 34310 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本論の目的は、小学校における多文化共生教育の現状と課題を提示しつつ、理論的アプローチや社会実験を通じて、異なる言語的・文化的背景を持つ児童同士の相互理解を促進するための教育モデルを考案することである。筆者は、この「他者受容力」を育成していく教育プログラムとして「見立て遊び」を独自に考案し、実践した。検証作業を通じて、「他者受容力」を育成できる、より効果的で持続的な多文化共生教育プログラムのさらなる可能性を展望して結論とした。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to present the current situation and issues of multicultural education in Japanese elementary schools, and to devise an educational model to promote mutual understanding among children with different linguistic and cultural backgrounds through theoretical approaches and social experiments. One of them is an educational program that can enhance "the ability of the children to accept others." As such a program, the author has successfully devised "the figure drawing plays." the analysis of the social experiment’s results has led to the conclusion that by making this program a prototype can we develop a more effective and sustainable multicultural education program that may empower "the ability of children to accept others." | |||||
言語 | en | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述 | 研究ノート(博士資格論文)(Note(Doctoral qualification thesis)) | |||||
書誌情報 |
ja : 同志社政策科学研究 en : Doshisha University policy & management review 巻 22, 号 1, p. 91-107, 発行日 2020-08-01 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 同志社大学政策学会 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | The Policy and Management Association of Doshisha University | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 18808336 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11408121 | |||||
権利者情報 | ||||||
権利者識別子Scheme | AID | |||||
権利者識別子 | DA15814934 | |||||
権利者名 | 同志社大学政策学会 | |||||
言語 | ja | |||||
権利者名 | The Policy and Management Association of Doshisha University | |||||
言語 | en | |||||
関連サイト | ||||||
関連タイプ | isFormatOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://doors.doshisha.ac.jp/opac/opac_link/bibid/SB00953026/?lang=0 | |||||
言語 | ja | |||||
関連名称 | 掲載刊行物所蔵情報へのリンク / Link to Contents | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.5 |
Share
Cite as
李, 月, 2020, 相互理解促進による多文化共生社会実現に関する実践的研究 : CLD児童と日本人児童の合同授業を通じて: 同志社大学政策学会, 91–107 p.
Loading...