WEKO3
-
RootNode
アイテム
カリキュラム・マネジメントのあり方における課題 ―総合学習を焦点とすることで明らかになるもの―
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/42
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/427049ca6b-c1d6-40d9-9ad9-94abfbd3ee1b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-27 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | カリキュラム・マネジメントのあり方における課題 ―総合学習を焦点とすることで明らかになるもの― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Challenge for the Vision about Curriculum Management —What is Getting a New Insight by Focus on Integrated Studies ("SOUGOUTEKINA GAKUSYU NO JIKAN" in Japanese)— | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Curriculum Management | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | カリキュラム・マネジメント | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Integrated Studies | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 総合的な 学習の時間 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Curriculum Studies from Educational Methodology and Sociology of Education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 教育方 法学および教育社会学におけるカリキュラム研究 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
大橋, 隆広
× 大橋, 隆広
× Ohashi, Takahiro
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The Purpose of this study is to clarify the problem of thinking about curriculum management by focusing on integrated studies ("SOUGOUTEKINA GAKUSYU NO JIKAN" in Japanese) . The School independence and cross-curricular perspectives are the keys to thinking about curriculum management in the curriculum development of integrated studies. That is symbolized by the claims of Central Council for Education (₂₀₁₆), but previous studies about curriculum management have simply accepted those claims. However, those previous studies don't fully understand the history of curriculum management. In other words, it is necessary to learn not only the curriculum studies from educational administration research but also from educational methodology and sociology of education accumulation about curriculum development, curriculum making principles and school culture. |
|||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学幼児教育心理学科研究紀要 号 7, p. 13-24, 発行日 2021-03-13 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2189-1184 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |